Zayıflama Tedavileri

Home  /  Zayıflama Tedavileri

Zayıflama Tedavileri

Obezite, sağlığı olumsuz etkileyen multifaktöryel bir hastalıktır. Kalp damar hastalıklarından, nörolojik hastalıklara, eklem hastalıklarından kansere kadar pek çok hastalığa sebeb olmakta yaşam kalitesini oldukça düşürmektedir.

Genetik, fizyolojik, davranışsal, çevresel pek çok faktör obeziteye zemin hazırlar.

Çevresel toksinler,yüksek kalorili besinler vs. obezitede belirleyici olan genler üzerinde değişikliklere sebeb olarak tetikleyici olabilir.

Kişinin tüketiminden fazla kalori alması, obezitenin ana sebebi diyebiliriz.

Obeziteyi tanımlama da kullanılan kriterler arasında beden kitle indexi (ağırlık/boy), bel çevresi ve bel/kalça oranı önemli kriterlerdir. Bel çevresi ve bel/kalça oranı santral (visseral) obezite için önemli kriterdir ve kalp damar hastalıklarıyla koreledir. Erkeklerde 1, kadınlarda 0.8 in altında olması istenir.

Beden kitle indexi olarak, 25-30 arası kilolu , 30 ve üzeri obez olarak değerlendirilir.

Bağırsak florasında değişikliklere sebeb olan faktörlerde obeziteye giden yolu tetikler . bu faktörler arasında tek yönlü beslenme , liften fakir beslenme, stres, ağır metaller ve toksinler, ağrı kesici ve antibiyotik kullanımını sayabiliriz.

Sağlıklı bir bağırsak florası, sağlıklı bir bedenin olmazsa olmazıdır. Bunun için dış faktörleri minimize ederken beslenmemizde probiyotik ve prebiyotik gıdaları artırmamız gerekir. Ev yoğurdu, ev turşusu , kefir gibi fermente gıdaları alırken lif kaynağı olarak pırasa, kabak, havuç, elma, armut, çiğ badem, avakado gibi besinleri artırmamız gerekirse takviyeler almamız gerekir.

Rafine karbonhidratlardan zengin, yağlı ,katkılı besinlerden uzak durmamız gereklidir.

Obez kişilerin ,açlık kan şekeri, HbA1c,trigliserid, HDL kolesterol,bel çevresi ölçümleri, kan basıncı ölçümleriyle takibleri uygun olacaktır.

Obez kişilerde öncelikli olarak yapılması gereken , beslenmenin düzenlenmesi, fiziksel aktivitenin artırılması, metabolizmasında ki blokajların çözülerek eksikliklerin giderilmesidir.

Mitokondriyal disfonksiyonları giderip , oksidatif stresi azaltırken ve sağlıklı bir bağırsak florası hedeflerken, zihnen ve ruhende arınmak sağlıklı bir metabolizmanın yani bedenin olmazsa olmazıdır.

Kalorinin kısıtlanması (erkeklerde 1500-1800 kcal kadınlarda 1200-1500 kcal), düşük glisemik endekse ve lif oranına sahip yiyeceklerin seçilmesi, akdeniz tipi beslenmenin ve günde 30-45 dk yüksek tempolu yürüyüşlerin etkili olduğu görülmüştür.

Kilo vermek isterken sağlıklı bir metabolizma , beden hedeflenmelidir. Elde edinilen kazanımları kaybetmemek içinde edinilen olumlu bilgi ve alışkanlıkları bir yaşam boyu sürdürmek gerekir.

zayıflamass

Zayıflama Tedavisinde Uygulamalarımız

Multidisipliner bir yaklaşımla başlıyoruz. Kişinin kilo verirken sağlıklı bir bedene kavuşmayı hedeflemesi gerektiğini vurguluyor ve öncelikli hedefimizin bu olduğunu ifade ediyoruz.Diyet ve egzersiz olmazsa olmazımız. Kilo vermeye başlamadan önce kaybedilen yağlardan sisteme salınan toksinleri karşılayacak yeterli detoks kapasitesinin olması çok önemli, aksi halde sistemde oluşacak toksik yüklenme ani sağlık sorunlarıyla karşılaşılmasına neden olabilir.

Metabolizmayı hızlandırmak , detokse etmek, enerji akışını düzenlemek için ozonterapi , akupunktur, manyetik tedavi, nöralterapiden oluşan çoklu bir tedaviyi haftada 2 toplam 10-15 seans uyguluyoruz.

Akupunktur tedavisi ile ilgili bilgi almak için (0264) 502 0777 veya (0532) 624 9866 numaralarımızdan bize ulaşabilirsiniz.