Proloterapi Tedavisi

Home  /  Proloterapi Tedavisi

Proloterapi Tedavisi

Zarar gören ,zayıflayan, bütünlüğünü kaybeden tendon, ligament, eklem yapılarını güçlendirerek eski haline getirmek için kullanılan bir tedavi metodur.

İskelet yapının stabilitesini sağlayan en önemli yapılar ligamentlerdir. Travma, aşırı kilo , zayıf kas yapısı gibi  nedenlerle aşırı zorlandığı veya zarar gördüğü durumlarda omurga ve eklemlerde yük dağılımı ve stabilite bozulur, kıkırdak yapılarda erken aşınmaya neden olur. Ligamentöz yapıdaki laxite sempatik sistem da yüklenmeye neden olup ağrıya, yapı çevresinde dolaşım bozukluğuna ve hatta sempatik sistem üzerinden organsal problemlere sebeb olur.

Bu yapıları güçlendirmek için proloterapide hipertonik solüsyonlar uygulanır. % 15 dekstroz ve lidokain den oluşan bu sıvı ile tendon ,ligament bağlantı noktalarına yapılan enjeksiyonlarla bölgede enflamasyon oluşturulur, fibroblastik aktivite uyarılarak kollojen üretimi artırılarak stabilite güçlendirilir. Bunu bir binanın kolonlarının,kirişlerinin güçlendirilmesine benzetebiliriz.

proloterapy1

Enjeksiyon sonrası yaratılan enflamasyon ve travmanın etkisi ile 1-2 gün süren ağrı artışı,sıcaklık şişlik gibi bulgular olabilir geçicidir.

Omurga ve eklemlerin muayenesi radyolojik görüntülemeden daha kıymetlidir. Böylece blokajları ,instabiliteleri, laxiteleri doğru tespit etmek ve doğru yere enjeksiyon yapmak ve başarı şansını artırmak mümkündür.

Proloterapide klasik uygulama 3 hafta ara ile 4-6 seanstır. Her seans sonrası elde edilen etkinin  ve iyileşmenin artışı beklenir.

Proloterapi tedavisi ile ilgili bilgi almak için (0264) 502 0777 veya (0532) 624 9866 numaralarımızdan bize ulaşabilirsiniz.