Proloterapi ile Bel Boyun Fıtığı Tedavisi

Home  /  Proloterapi ile Bel Boyun Fıtığı Tedavisi

Proloterapi ve Bel Boyun Fıtıkları

En çok görülen omurga problemleridir.  Omurga ,33 vertebradan oluşan bir sistemdir. Omuriliği koruyan, hareketlerimize izin veren vücudun taşıyıcı sistemi aynı zamanda somatik ve sempatik sinir sistemi aracılığıyla organlar ve diğer yapılarla iletişim halindedir.

Orta servikal ve lumber bölge en hareketli bölgeler olduğu için fıtık ve kireçlenmelerin en çok görüldüğü yerlerdir. Faset dediğimiz omurga eklemleri aksiyel yükün %30 unu taşırken, bükücü kuvvetlerin %45ni diskler ve ligamanlar, %45 ni faset eklemler taşır. Gerek disk çevresinde, gerek ligaman ve fasetlerde çok yaygın sinirsel inervasyon vardır. Sempatik sistemde ki bir yüklenme bu yapılardaki dejenerasyona sebeb olabileceği gibi , bu yapılardaki bir instabilite sempatik yüklenmeye sebeb olabilir.

Ligamanları proloterapi ile güçlendirmek stabiliteyi artırırken aynı zamanda sempatik sistemdeki yüklenmeyi azaltıp sistemin regülasyonunu sağlayarak iyileşmeye katkı sunar.

Bel boyun  ağrılarının yaklaşık %20 si fıtık teşhisiyle ameliyat edilmektedir. Tüm bel ağrılarının en fazla %5 fıtık kaynaklı olduğu düşünüldüğünde bu çok yüksek orandır. Buna belki de radyolojik tanı koymanın yeterli görülmesi, kapsamlı bir fizik muayenenin yapılmaması, ligamentöz yapıların ve omurga çevresi yapıların önemsenmemesi sayılabilir.

Bel çukurunda ki ağrının leğen kemiğine yansıması, kalça, boyun, bel çevresi kaslarda ki tetik noktaların fıtığı taklid eder tarzda kola ve bacağa yansıyan ağrıya sebeb olmalarının bilinmesi ve tedavi edilmesi fıtık tanısıyla gereksiz yapılan birçok ameliyatı engelleyecektir.

prolo belküçük2
prolo küçük 1

Bu nedenle proloterapi elimizdeki güçlü bir tedavi yöntemidir.

Sorunlu omurga çevresine ligaman ve kas kemik bağlantı noktalarına yapılacak enjeksiyonlarla stabiliteyi sağlayıp adeta doğal bir korse oluşturarak ağrıları kalıcı olarak gidermek mümkündür.

Böylece sürekli ilaç kullanımına maruz kalmaktan kurtulmuş olmanın yanında, nedene yönelik tedavi yapmak daha kalıcı sonuçlar verecektir.

3 hafta arayla 4-6 seans uygulamalar yapılır. Uygulamalar sonunda radyolojik olarakda iyileşmeler görmek mümkündür.