Ozon ve Kireçlenme Tedavisi

Home  /  Ozon ve Kireçlenme Tedavisi

OZON VE ARTROZ (KİREÇLENME)

Osteoartrit; kıkırdak harabiyeti, ağrı, eklem sertliği ve hareketlerde azalma, ilerleyen evrelerde deformiteler ile karakterize, dejeneratif eklem hastalığıdır.

Ozon ;

Analjezik etki (endorfin salınımı, antinosiseptif sistem aktivasyonu, ödemin azaltılması) göstererek

Anti-inflamatuvar etki (sitokin salınımının düzenlenmesi, süperoksit radikallerinin azaltılması, prostaglandin modülasyonu) göstererek

Lokal oksijenasyon ve dolaşımın düzenleyerek

Doku onarımını (preteolitik enzimlerin nötralizasyonu, fibroblast proliferasyonu) hızlandırarak eklemlerde ağrıya sebep olan faktörleri giderebilir.

ozonnk

Periartiküler (eklem çevresi) ozon uygulaması, sıklıkla intra-artiküler (eklem içi) enjeksiyon ile birlikte yapılmaktadır. Örneğin diz osteoartritinde, eklem çevresindeki bursit, tendinit ve entezitlere yönelik ozon uygulanır. Özellikle kronik osteoartrit ağrısının varlığında, kronik ağrı mekanizmasına ve hastanın içinde bulunduğu yorgunluk ve bıkkınlık semptomlarına yönelik sistemik majör otohemoterapi uygulaması da, seanslarda lokal eklem enjeksiyonlarına ek olarak tercih edilebilir.

Sinoviya dokuyu stimüle ederek kayganlığı artırdığı  ve kıkırdak tamirini desteklediği belirtilmektedir.Eklem içi ozon uygulamalarının, düşük yan etki profili ile, ağrıda rahatlama sağladığı gösterilmiştir. En sık diz, kalça ve omuz olmak üzere, dirsek, el bileği ve ayak bileği eklem osteoartritinin tedavisinde kullanılabilir.  Uygulanacak ozon gazı dozu, gaz hacmi, seans sayısı ve sıklığı konusunda bir görüş birliği olmamakla birlikte en sık uygulama bölgesi olan diz eklemi için 10  haftada bir 3–6 seans intra-artiküler enjeksiyonu yapmak etkilidir.