Mezoterapi

Home  /  Mezoterapi

Mezoterapi Tedavisi

Mezoterapi bitkisel ve farmakolojik ilaçların enjeksiyonu yoluyla mezoderm kaynaklı organ patolojilerinin iyileşmesini sağlayan bir metoddur. Mezodermden oluşan bağ doku, kıkırdak doku, kemik, çizgili ve düz kaslar, kalp, kan ve lenf sistemi ve hücreleri, böbrekler, gonadlar (yumurtalık ve testisler) ve genital iletim kanalları, vücut boşluklarını dolduran seröz membranlar, dalak ve adrenal bezi düşünüldüğünde çok yaygın bir etki alanı vardır.

mezo

Amaca uygun şeçilen ilaç karışımları bölgesel, küçük dozlarda,özel iğne ve özel tekniklerle verilir. Damar ve sinirlerin yaygın bulunduğu bu alan nedeniyle hızlı bir etki elde edilir.

Oral alınan ilaçlarla aynısı kullanılır,fakat çok az miktarlarda kullanılır,mide ,bağırsak ve karaciğerden geçip metabolitlerine dönüşmediği için ilacın bizzat kendisi etkili olur. Böylece ilaçların sistemik yan etkilerinden de uzak durulmuş olunur.

Mezoterapi, başta kas iskelet sistemi hastalıklarında, damar hastalıklarında ve estetik sorunlarda olmak üzere birçok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır. Kullanım alanları içinde en ön sırada yer alan ağrılardır. Romatizmal ağrılar, spor yaralanmaları, jinekolojik hastalıklar,gastroentroloji hastalıkları da sayılabilir.

Uygulamalarda haftada bir ,10 günde bir, ayda bir gibi uzun aralıklarla yapılabilir.

mezo1
mezo2

Mezoterapide Kullanılan İlaçlar

Yağ hücrelerini sarıp parçalayan lipolitik olarak adlandırılan ilaçlar trigleserid yağ asitlerinin gliserole dönüşmesine yardımcı olur. Diyet desteğiyle birlikte vücut gliserol dönüşümünün enerjisini yağ olarak yakmaya başladığından kişi zayıflar. Bitkisel, doğal formasyonlu takviyeler kılcal dolaşımı hareketlendirmekte hücredeki fazla suyun tahliye olmasına yardımcı olabilirler. Anestezi etkili ilaçlar ağrı kesici özelliğiyle ön plana çıkarken damar açıcı etkileri bulunmaktadır.

Mezoterapi Tedavi Süresi

Selülit miktarı ve hastanın içinde bulunduğu sağlık şartlarına göre tedavi süresi değişebilmektedir. Selülitlerin yoğun olduğu bölge veya selülitin tipine göre süre uzayabilir. Normal şartlarda 15 ile 40 gün arasında sarkma olmadan ideal vücut ölçülerine kavuşulabilir. Seansların sonuna doğru iyileşme net şekilde görülebilir.

Saç Mezoterapisi

Saç dökülmesi ciddi bir sorun olarak karşımıza çıkabilir. Saç dökülmeleri maalesef kadın ve erkek tüm insanlarda yoğun yaşanan can sıkıcı sorunlardan biridir. Yaşa bağlı, kalıtımsal, mevsimler nedenlerle saç dökülmeleri yaşanabilir. Kadınlarda lohusalık dönemlerinde sıkça saç dökülmesi görülmektedir. Saç mezoterapisi en sık kullanılan tedavi yöntemidir. Saç mezoterapisinde mikro uçlu iğnelerle elastin, kollogen tetikleyicisi, vitamin ve kan dolaşım düzenleyici takviyeler saç diplerine enjekte edilir.

Saç Mezoterapisi Hangi Sıklıkta Yapılır?

Saç dökülme seviyesine göre haftada 1 veya 2 seans yapılabilir. Dökülmenin yoğun olduğu dönemde haftada bir kez sonrasında ayda bir sefer tedavi uygulanır. Ortalama 5 ile 10 seans saç mezoterapisi yeterli olur.