Hacamat

Home  /  Hacamat

Hacamat Nedir?

Bu tedavide, cilt üzerinde küçük kesiler yapılarak vakumlama (kupa) yardımıyla kılcal damarlarda biriken toksinlerin vücuttan atılması hedeflenir. 15-30 dakika süren uygulama en sık sırt bölgesine yapılır. İhtiyaca göre vücudun farklı bölgelerine de hacamat uygulanabilir.

• Hacamat tedavisi özellikle aşağıdaki durum ve hastalıklarda kullanılır:
  • Kan dolaşımının hızlandırılması, toksinlerden arınma (detoks etkisi sağlama)
  • Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi
  • Hormonal bozukluklar
  • Fibromiyalji, baş, boyun, sırt ve bel ağrıları
  • Cinsel zayıflık, cinsel isteksizlik, infertilite (kısırlık) ve adet düzensizliği
  • Migren ve sinüzit
  • Kronik yorgunluk ve halsizlik
  • Hipertansiyon
  • Akne, egzama, sedef ve saç dökülmesi gibi cilt hastalıkları
  • Depresyon, anksiyete, odaklanamama problemleri ve uyku bozuklukları
  • Reflü ve hazımsızlık gibi sindirim sistemi problemleri
  • Çocuklarda büyüme ve gelişmenin hızlandırılması, hiperaktivite ve depresyon
hacamattt1

M.Ö 1550 lerde Mısırda ebers papirüsünde, Hipokratın uygulamalarında, Antik Yunandan  Çine kadar çok yaygın bir coğrafyada kullanılmış kadim bir bilgidir.

Geleneksel İslam Tıbbında , İbn-i Sina dan Şerefeddin Sabuncuoğlu’na kadar birçok ismin uygulamalarında da görüyoruz.

Kupa ve Hacamat nasıl etki eder:

-Dolaşımı artırır : kupa uygulaması sırasında oluşan negatif basınç (emme kuvveti) damarların (kapillerin) por genişliğini artırır ve daha çok sıvının hücresel aralığa geçmesini sağlar.

-Lenfatik dolaşımı artırır: hücreler arası mesafede artan sıvının lenf dolaşımına sağladığı negatif basınçla geçmesini sağlarken aynı zamanda atıklarında uzaklaştırılmasını sağlar.

-İmmün sistemi uyarır: çizik ile verilen uyarılar ile kompleman sistem aktivasyonu ile sağlanır.

-Organ fonksiyonlarını düzenleme: ciltten verilen uyarının  sempatik sinir sistemi ile organlara iletilmesi ile sağlanır.

-Toksinlerin atılması: bağ dokusundaki toksinler dolaşımın artırılması sayesinde uzaklaştırılır. Belkide en önemli etkisi lenfatik dolaşımı artırmakla gösterir.

-Hacamat öncesi ve sonrası dikkat edilmesi gerekenler:

-Aç karna yapılmalı,en az 3 saat öncesi ve sonrası yemek yememeli.

-24 saat öncesinde hayvansal gıda tüketilmemeli.

-24 saat öncesi ve sonrası cinsel ilişkiye girilmemeli.

Hacamat mutlaka konusunda uzman bir hekim tarafından uygulanmalıdır. Aksi halde şiddetli kan kayıplarına, kılcal damar kanı yerine toplardamar kanı alınmasına, damar ve sinir kesilerine, cilt üzerinde kalıcı ve belirgin izlere, bulaşıcı hastalıklara ve şiddetli enfeksiyonlara yol açabilir. Ayrıca yüksek doz kan sulandırıcı ilaç kullanan, tansiyonu çok düşük olan, kemoterapi uygulanan, hemofili ve talasemi gibi kan pıhtılaşma bozukluğu olan kişilerde hacamat uygulanamayacağı için bu durumların da bir hekim tarafından değerlendirilip saptanması gerekir.

“Hacamat Tedavisi birçok farklı tedaviyi destekleyen mahiyette bir uygulamadır”