Detox Tedavileri

Home  /  Detox Tedavileri

Detox

Bedenin maruz kaldığı zararlı maddelerden, toksinlerden temizlenmesidir.

Neden ihtiyaç duyarız? Çünkü çok kirli bir dünyada yaşıyoruz ve kaçınılmaz olarak çok fazla kirleniyoruz.

Nedir bu toksinler?

Hücrelerin metabolik atıkları

Gıda katkı maddeleri

Genetiği ile oynanmış tarım ürünleri, hayvansal ürünlerdeki ilaçlar

Koruyucu içeren gıdalar

Rafine gıdalar

Ağır metaller( kurşun, civa, kadmiyum)

Pestisitler

İlaçlar

BPA( pet şişelerde), PCB, PFOA (teflon kaplamalarda) gibi kimyasallar

Hijyen ve makyaj ürünleri

Yenidoğan bebeklerin bile kanlarında yüzlerce kimyasalın tespit edildiği bir dönemdeyiz.Evden işyerine ve taşıtlara kadar (halı ,koltuk,mobilya, duvar boyası vs) yüzbinlerce kimyasalla tamastayız.

Ne yapabiliriz?

Daha az kimyasala, toksine maruz kalmak için kullandığımız eşyalarda, gıdalarda, içtiğimiz suda , soluduğumuz havada daha seçici ve dikkatli olabiliriz. Örneğin; pet şişe( özellikle güneşte beklemiş ) yerine cam şişe almak, rafine , ambalajlı ürünlerden uzak durmak, meyve sebzeleri bikarbonatlı suda bekleterek pestisitleri azaltmak, sigara içmemek veya içilen ortamlara girmemek, yeni aldığımız bir elbiseyi yıkamadan giymemek gibi.

Bir kişi de toksik yüklenme belirtileri nelerdir:

Halsizlik, çabuk yorulma, yorgun uyanma, kas eklem ağrıları, baş ağrıları, konsantrasyon güçlüğü, kilo verememe, alerjik problemler, sık enfeksiyonlar sayılabilir.

Bunun yanında dönemsel detoks uygulamalarıyla bedenimizde mevcut olan toksinleri uzaklaştırmamız, detoks organlarını desteklememiz şarttır.

Vücuddaki detoxu 3 faza ayırabiliriz. Detoksifikasyon deyince daha çok karaciğer akla gelse de detoksa bağırsak, akciğer, böbrek de katılır.

Faz 1ve faz 2 de toksinler atılabilmek için suda çözünebilir hale getirilir ancak bu şekilde idrar, dışkı ve safra ile atılabilir.

Az miktarda kafein tüketimi uykusuzluğa neden oluyorsa,parfüm vs rahatsız ediyorsa,anksiyete, halsizlik ,su içme isteğinin azalması faz 1 yetersiziğini gösterir.

detox sayfa

Biz ne yapıyoruz?

Bağırsak detoksu:

Bağırsak detoksu ile başlıyoruz. Çünkü bağırsak patolojileri, flora bozukluğu, toksin yüklenme, bağırsak geçirgenliğinin artması karaciğer başta olmak üzere tüm beden için yüklenmeyi artırır. Bunun için eliminasyon diyeti, ozonterapi, nöralterapi, bentonit tedavisi, bitkisel destekler, probiyotikler kullanıyoruz.

Karaciğer detoksu:

Detoksifikasyonun en yoğun yaşandığı karaciğerde faz 1 ve faz 2 desteklemek için vitaminler, mineraller, aminoasitler, flavonoidler ,glutatyon kullanıyoruz.

Faz1 –faz 2 ara ürünleri karşılayacak antioksidan desteği sağlamak adına koenzimQ, alfa lipoik asit, vitamin ve minareller ile desteklemek gerekli , faz 2  deki aşamaları desteklemek için glutatyon, aminoasitler vitaminler, ozonterapi kullanıyoruz.

Karaciğer hücresi yenilenmesi için fitoterapötik preparatlar kullanarak süreci destekliyoruz.

i.v glutatyon tedavisi:

Glutatyon, faz 1 ve faz 2 de serbest radikallerin nötralize edilmesinde, toksinlerin suda çözünür hale getirilmesinde en önemli rolü oynar.

Kliniğimizde haftada 2 olmak üzere dozları artırarak 10-12 seans uyguluyoruz.

i.v C vitamini:

Metabolizmada bir çok reaksiyonda yer alan bir vitamin. Seratonin sentezinden , norepinefrin sentezine, faz 1 detoks reaksiyonlarından kolesterol metabolizmasına bir çok reaksiyonda aktiftir. Güçlü bir antioksidandır. Yara iyileşmesi ve immün direncin artırılmasında etkilidir. Trigliserid, hbA1c seviyelerini düşürür.

Kanser tedavisinde yüksek doz i.v uygulamalar etkilidir.

Elde etmek istediğimiz etkiye göre değişik dozlarda i.v uygulamalar yaparak detoks sürecine katkı veriyoruz.

Prokain Baz infüzyon:

Sempatik sistem üzerinden bağ dokusu yükünü azaltmak ve asidozu gidermek için uyguladığımız bir serum tedavisidir.

Haftada 1 olmak üzere 7-10 seans uyguluyoruz.

Detox tedavisi ile ilgili bilgi almak için (0264) 502 0777 veya (0532) 624 9866 numaralarımızdan bize ulaşabilirsiniz.