Home  /  Akupunktur

AKUPUNKTUR NEDİR

Bir çin atasözü der ki; ‘canlılar dışardan çok şey eklemeden de kendi bozukluklarını düzeltebilme kudretleri kendi içlerinde olan varlıklardır. Gerçekten akupunktur bu kudretleri harekete geçiren bir bilimdir.(dr.Nuzhet Ziyal den alıntı)

Akupunktur; 12 ana meridyen,8 extra meridyen ve 361 noktadan oluşan bir iletişim,bilgi ağı üzerinden enerji akışını düzenleyen kadim bir bilgidir.

Bu noktalar elektriksel direnci düşük, elekriksel potansiyeli yüksek özel noktalardır.

Her ana meridyen bir organa karşılık gelir. Meridyende dolaşan enerjiye Qi (çi) denir. Dolaşan Qi de akışın engellenmesi,azalması artması ilgili organı ve bağlantıda olduğu diğer organları etkiler çünkü enerji bir organdan diğerine akar.

Qi, 12 kanalda 24 saat akar , her kanalda kalış süresi 2 saattir ve bu sürede ilgili organda enerji akışı en üst seviyededir.

Akupunkturun etkileri;

• Analjezik etki( ağrı kesici etki)
  • Homeostatik etki
  • İmmüniteyi artırıcı etki (bağışıklığı artırıcı etki)
  • Sedatif etki (sakinleştirici)
  • Psikolojik etki
  • Motor iyileştirici etki

Akupunktur , beyinde endorfin salınımını artırarak, miyelinli kalın A delta sinir lifleri ve mekanoresptörler üzerinden ağrı iletimini keserek ağrı kesici etki gösterir.

Akupunktur, otonom sinir sistemi üzerinden homeostazı sağlar( kalp atımı,terleme, tansiyon vs)

Akupunktur, vücud direncini artırır, lökosit ve t helper hücre sayısını artırır.

Akupunktur, beyin dalgaları  delta ve teta dalgalarını azaltarak uyku problemlerine yardımcı olur.

Akupunktur , ağrıyı giderirken anatomik geri dönüşlerde sağlayabilir örneğin ağrıya sebeb olan bir bel boyun fıtığının gerilemesini sağlarken bu mr ile de görüntülenebilir.

akupunktur11

Akupunktur hangi hastaların tedavisinde kullanılır?

Akupunktur ile pek çok hastalık tedavi edilebilir. Dünya Sağlık Örgütü, akupunkturun kullanılabileceği toplam 40 hastalık tanımlamıştır. Akupunktur özellikle aşağıdaki rahatsızlıklar ve hastalıklar için sıklıkla kullanılır:

• Baş ağrısı ve migren
  • vertigo
  • Sırt ağrısı
  • Sindirim sistemi hastalıkları
  • Psikiyatrik rahatsızlıklar
  • Romatizmal şikayetler
  • Kronik solunum yolu hastalıkları (bronşit, astım)
  • Alerjiler
  • Kadın hastalıkları ve doğum
  • Sigarayı bırakma
  • Zayıflama

Sakarya’da bulunan kliniğimiz akupunktur tedavisi, tedavi süreci, tedavi fiyatı, işlem önce ve sonraki rehabilitasyon süresi kapsamında detaylı bilgi için bizi arayabilirsiniz.

Akupunktur tedavileri insanları kilo vermek için hazır hissetmesini sağlayabiliyor. Perhiz, diyet beslenme programları yardımıyla kilo vermek isteyenler destek olarak akupunktur’dan faydalanabilirler. Akupunktur zayıflamak isteyenlere aşağıdaki 4 temel fayda sağlamaktadır;

1- Yemek yemek isteği azalırken iştah hissi duruyor. Normalde yemek yeme sonrasında vücut tarafından salgılanan mutluluk hormonu endorfin akupunktur yapıldığı zaman ortaya çıktığı için yeme isteği tamamen azalır. Çok ince uçlu özel iğnelerin vücudu uyarması sonucu salgılanan endorfin yemek tüketmeye gerek kalmadan aynı seviyeye akupunktur ile ulaşmaktadır.

2- Bazı insanların su içseler kilo aldıklarından bahsettiklerine şahit oluruz. İşte tam bu noktada kilolu yaşamak, diyet yapmak ama kilo verememekten şikayet etmeye başlarlar. Akupunktur tedavisinin metabolizma hızını ve fonksiyonunu düzenlediğini söylesek acaba ne düşünürsünüz? Hemen hatırlatalım kilolu olmak aslında kaderiniz değildir… Akupunktur metabolizma hızını düzenlemeye yardımcı olup vücuda doğrudan etki ederek kilo vermeye yardımcı olabilir.

3- Diyet esnasında oluşabilecek mide problemleri, yanma, ekşime şikayetleri tansiyon veya kan şekerinin düşüp yükselmesi benzeri etkileri ortadan kaldırmaktadır. Kan şekerinin düşmesiyle yaşanan acıkma hissi son bulmaktadır.

4- Kilo verme amacıyla diyet yapan insanlarda strese bağlı psikolojik sorunlar görülebiliyor. Stresi tetikleyen hormonal enzimler insanları kilo almaya elverişli hale getirmektedir. O nedenle akupunktur hormonal aktiviteleri bozuk olan kişilerde olumlu sonuçlar verebilir. Strese maruz kalan kişiler hızlıca kilo alma potansiyelini barındırırlar. Stres esnasında kortizol salınımı aşırı artarak süreklilik arzederse iştah artar hatta depresyon şikayetine neden olabilir. Vücutta kortizol fazla ise karın ve ense bölgesinde yağlar birikebilir.

5- Özellikle diyet yapan insanlarda görülen yorgunluk, bitkinlik ve halsizlik hissini önlemektedir.

akupunktur kulak_1024x648
akupunktıur2_1024x648

Akupunktur Yan Etkileri Var Mı?

Akupunktur’da vücuda hiçbir şekilde ilaç veya kimysal maddeler tatbik edilmemesi nedeniyle doğal tedavi seçeneğidir. Fakat;

Aşağıda yer alan sağlık sorunlarında akupunktur uygulanmamaktadır.

1- Emziren anneler ilk 6 ay süresince
2- Kemoterapi, radyoterapi tedavisi alan kanser hastaları
3- Kalp pili kullananlar

Akupunktur tedavisi ile ilgili bilgi almak için (0264) 502 0777 veya (0532) 624 9866 numaralarımızdan bize ulaşabilirsiniz.