Akupunktur ile Obezite Tedavisi

Home  /  Akupunktur ile Obezite Tedavisi

Akupunktur ve Obezite

Obezite, sağlığı olumsuz etkileyen multifaktöryel bir hastalıktır. Kalp damar hastalıklarından, nörolojik hastalıklara, eklem hastalıklarından kansere kadar pek çok hastalığa sebeb olmakta yaşam kalitesini oldukça düşürmektedir.

Genetik, fizyolojik, davranışsal, çevresel pek çok faktör obeziteye zemin hazırlar.

Çevresel toksinler,yüksek kalorili besinler vs. obezitede belirleyici olan genler üzerinde değişikliklere sebeb olarak tetikleyici olabilir.

Kişinin tüketiminden fazla kalori alması, obezitenin ana sebebi diyebiliriz.

obezite

Obeziteyi tanımlama da kullanılan kriterler arasında beden kitle indexi (ağırlık/boy), bel çevresi ve bel/kalça oranı önemli kriterlerdir. Bel çevresi ve bel/kalça oranı santral (visseral) obezite için önemli kriterdir ve kalp damar hastalıklarıyla koreledir. Erkeklerde 1, kadınlarda 0.8 in altında olması istenir.

Beden kitle indexi olarak, 25-30 arası kilolu , 30 ve üzeri obez olarak değerlendirilir.

Bağırsak florasında değişikliklere sebeb olan faktörlerde obeziteye giden yolu tetikler . bu faktörler arasında tek yönlü beslenme , liften fakir beslenme, stres, ağır metaller ve toksinler, ağrı kesici ve antibiyotik kullanımını sayabiliriz.

Sağlıklı bir bağırsak florası, sağlıklı bir bedenin olmazsa olmazıdır. Bunun için dış faktörleri minimize ederken beslenmemizde probiyotik ve prebiyotik gıdaları artırmamız gerekir. Ev yoğurdu, ev turşusu , kefir gibi fermente gıdaları alırken lif kaynağı olarak pırasa, kabak, havuç, elma, armut, çiğ badem, avakado gibi besinleri artırmamız gerekirse takviyeler almamız gerekir.

Rafine karbonhidratlardan zengin, yağlı ,katkılı besinlerden uzak durmamız gereklidir.

Obez kişilerin ,açlık kan şekeri, HbA1c,trigliserid, HDL kolesterol,bel çevresi ölçümleri, kan basıncı ölçümleriyle takibleri uygun olacaktır.

Obez kişilerde öncelikli olarak yapılması gereken , beslenmenin düzenlenmesi, fiziksel aktivitenin artırılması, metabolizmasında ki blokajların çözülerek eksikliklerin giderilmesidir.

Mitokondriyal disfonksiyonları giderip , oksidatif stresi azaltırken ve sağlıklı bir bağırsak florası hedeflerken, zihnen ve ruhende arınmak sağlıklı bir metabolizmanın yani bedenin olmazsa olmazıdır.

Kalorinin kısıtlanması (erkeklerde 1500-1800 kcal kadınlarda 1200-1500 kcal), düşük glisemik endekse ve lif oranına sahip yiyeceklerin seçilmesi, akdeniz tipi beslenmenin ve günde 30-45 dk yüksek tempolu yürüyüşlerin etkili olduğu görülmüştür.

Kilo vermek isterken sağlıklı bir metabolizma , beden hedeflenmelidir. Elde edinilen kazanımları kaybetmemek içinde edinilen olumlu bilgi ve alışkanlıkları bir yaşam boyu sürdürmek gerekir.

Akupunktur  kilo verme sürecinin beslenme ve egzersiz ayağını tamamlayan bir yöntemdir.

Vücud akupunkturu ile enerji blokajları giderilip, enerjinin(Qi) akışı düzenlenir bu organlar arasındaki uyumun ve geçişlerin düzenli olması ve sağlıklı bir metabolizma demektir.

Akupunktur ,ruh, zihin , beden arasındaki uyumu sağlar.

Kulak akupunkturu ve diğer mikrosistem akupunktur yöntemleriyle de  beyindeki tokluk merkezleri uyarılır ,mideden giden açlık sinyalleri engellenir, bozucu alanlar giderilir, dopamin ve seratonin artışıyla iştah dengelenir. Parasempatik sistem aktivasyonu ile bağırsak motilitesi artırılır.

Seanslar haftada 1-2 olabileceği gibi 15 gün ve ayda bir şeklinde düzenlenebilir.

Biz kliniğimizde manyetik alan , nöralterapi ve ortomoleküler tedavileri de obezite tedavisinde kullanıyoruz.