Akupunktur ile Migren Tedavisi

Home  /  Akupunktur ile Migren Tedavisi

Akupunktur ve Migren

Migren en sık görülen baş ağrılarındandır. Auralı ve aurasız olarak 4-72 saat süren tekrarlayan tek taraflı,zonklayıcı tarzda orta ve şiddetli baş ağrısı atakları ile karakterizedir. Auarlı  migrende öncesinde görme bozuklukları eşlik eder.bulantı, kusam, fotofobi gibi semptomlarla ilişkilidir ve fiziksel eforla şiddetlenebilir.

migrens

Dünyada 3. En baskın hastalık olarak belirlenmiştir.migren epizodik migren(ayda 15 günden az) ve kronik migren(ayda 15 günden fazla) olarak ta sınıflandırılabilir.

Migrenin nedenleri ile ilgili net bir açıklama yoktur. Bir damarsal bozukluk veya beyinde biyokimyasal bazı değişimler sonucu olduğuna dair teoriler vardır.

Son yıllarda migren ve kalp-damar-beyin hastalıkları arasında ilişkiye dair çalışmalar vardır.

Migren tetikleyiciler olarak; peynir, çikolata, sodyum glutamat, turunçgiller, doğum kontrol hapları, alkol, kafein, duygusal stresler, aşırı egzersiz, seyahat, rüzgar, yaygın kokular, TV, bilgisayar sayılabilir.

Hastaların yaşam kalitesini artırmak, migren atak sıklığını ve şiddetini azaltmak için farklı ilaç tedavileri vardır. Bu ilaçların uzun dönem kullanımlarının sistemik yan etkileri vardır.

Akupunktur ise doğal,yan etkisi olmayan, var olan düzensizlikleri düzelterek ve dengeleyerek tedavi eden bir yöntemdir.

Bu dengeleme, hastaya göre nabız ve dil muayeneleriyle tespit edilen düzensizliklerle ilgili meridyenler üzerinde (enerji yolları) doğru noktalar iğnelenerek sağlanır.

Karaciğer safra kesesi meridyenlerindeki düzensizlikler migren sebebleri arasında sayılabilir.

Akupunktur ile enerji akışı düzenlenirken, diazem gibi ansiyolitikler,endorfin gibi morfin türevleri ve antideprasan etkili trisikliklerin salınımı artırılır. Kafada bazı ganglionlarda ağrı sebebi olan CGRP (Kalsitonin genine bağlı peptid) artışını baskıladığı da gösterilmiştir.

migren k
mig2

Vücut akupunkturu, kulak, scalp, ağız akupunkturu gibi mikrosistem akupunktur teknikleri kullanılabilir. Haftada 1-2 olmak üzere genellikle 7-10 seans , her seans 20-30 dk olmak üzere uygulanır.

Akupunktur Migren Tedavisi ile ilgili bilgi almak için 0264 502 0777 veya + (90) 532 624 9866 numaralarımızdan bize ulaşabilirsiniz.