Sağlığa Bütünsel Bakış

Home  /  Genel   /  Sağlığa Bütünsel Bakış

Sağlığa Bütünsel Bakış

Günümüzde sağlığa bütünsel bakış (bütünsel tıp) popülerlik kazanmaktadır.

Modern tıbbın insanı fiziksel bedene indirgeyen yaklaşımından ziyade bütünsel tıp bakışı insanı fiziksel, elektriksel, mental, sezgisel ve ruhsal beden olarak çok boyutlu bir sistemler bütünü olarak görür.

Bu nedenle modern tıpta cihaz ve cerrahi anlamda önemli gelişmeler yaşanırken kronik hastalıkların tedavisinde ciddi gelişmeler kaydedilememekte hatta artışlar yaşanmaktadır.

Bütünsel tıp geleneksel ve tamamlayıcı tıbbın modern tıpla sentezini yapmaktadır. Günlük hayatımızda herkesin zaman zaman yaşadığı ama dikkate almadığı bir ağrı kesiciyle, bir mide koruyucuyla, bir antihistaminikle geçiştirdiği şikayetler, bütünsel tıp yaklaşımında bedenin zorlandığını gösteren bulgulardır.

Kas, eklem, bel, sırt ve boyun ağrıları, allerjiler, sindirim sorunları, yorgunluk, uyku problemleri, konsantrasyon eksikliği, sinirlilik, depresyon gibi şikayetler sistemin detoxe edilmesi gerektiğini ,bedenin  bir veya birkaç boyutunda blokaj olduğunu gösteren çok anlamlı bulgulardır. Bu bulgular zamanında dikkate alınmadığı ve blokajlar çözülmediği taktirde sonuç kronik hastalıklardır.

Bu hastalıklara zemin hazırlayan en büyük etken günümüzün sanayileşen dünyasının dayattığı stresli yaşam tarzı ve sebep olduğu su, hava, toprak kirliliğidir. Bunun insana  yansıması  fiziksel, zihinsel, ruhsal yüklenmelerdir. Sonuç HASTALIKTIR. Çünkü basit gerçek şudur; Doğanın makro kozmik ekosistemine atılan her türlü zehir aynı zamanda insanın mikro kozmik biyosistemine sızar.

Bu durumda bu çevresel kirliliği pratik anlamda önlemek pek mümkün olmadığına göre sağlıklı kalmak, sağlıklı yaşlanmak adına yapılacak en anlamlı şey düzenli olarak arınmak, hayatta sürekli olan kirlenmenin birkaç adım önünde olmaktır.

Bu yaklaşımda çevre ile ilişkiler yaşam tarzı ve alışkanlıklar duygu ve düşünce yapısındaki dengesizlikler gibi etkenlere kişide farkındalık oluşturarak, bedenin kendi rezervleri ve enerjisi harekete geçirilerek bireydeki iyileşme sağlanır.

Burada en önemli basamak dönemsel DETOX’ dur.

Karaciğer, akciğer, bağırsaklar, deri gibi detox organları desteklenirken varsa vücuttaki asidoz ve hipoksi (oksijen azlığı) bağırsak flora bozuklukları, antioksidan sistem, vitamin mineral eksiklikleri vs. giderilmesi amaçlanır.

Kas eklem omurga ağrıları, baş ağrısı – migren, allerji, sedef, kulak çınlaması, baş dönmesi, infertilite, obezite, sigara bırakma, kronik yorgunluk, unutkanlık gibi şikayetin adı ne olursa olsun temel yaklaşım detox temelinde olmalıdır. Bu tedavi yaklaşımında kullanılan tedavi yöntemlerini şöyle sıralayabiliriz;

• Nöralterapi: Lokal anesteziklerle otonom sinir sisteminin regülasyonu.
  • Akupunktur: Vücuttaki enerji akışının düzenlenmesi. Ağrının blokajı.
  • Ozonterapi: Antioksidan sistemin harekete geçirilmesi ile toksinlerin atılması.
  • Proloterapi: Kas-İskelet sisteminin stabilizasyonu.
  • Fitoterapi: Tıbbı bitkilerle tedavi.
  • Kupa-Hacamat: Dolaşımın uyarılması ve toksinlerin atılması.
  • Manyoterapi: Vücudun manyetik enerjisinin dengelenmesi.
  • Kinezyoloji: Kaslardaki enerji akışının düzenlenmesi.
  • PRP – CGF – Kök Hücre

İnsanların arabalarının periyodik bakımlarına gösterdiği özeni kendilerine ve sağlıklarına gösterme bilincine kavuşmaları ilerde yaşayacakları hastalıkların riskini minimize edecektir.

Bu bilinçle sağlıklı günler dilerim.

Op. Dr. Bülent Hazer

Ortopedi Uzmanı